Markanın önemi
Marka tescili, hukuki açıdan taşıdığı önem dışında, ait olduğu ürünün kalitesi ve güvencesi hakkında taşıdığı bilgi nedeni ile de büyük önem taşımaktadır. Marka tescili rakiplerin düşük kaliteli taklit ürünleri benzer isimlerle piyasaya sürmesini engelleme yolunda marka sahibine devlet tarafından verilmiş bir haktır. Marka sahibi, taklit marka ve bu markayı taşıyan tüm ürünlerin toplatılmasından imhasına ve hatta taklit eden firmanın tazminat cezasına çarptırılmasına kadar bir çok yaptırım gücüne sahiptir.Marka tescili kadar markalaşma süreci de önem taşımaktadır. Günümüzde yapılan çoğu araştırma tüketicilerin yarısından fazlasının markaya bakarak ürün seçtiğini göstermektedir. Dolayısıyla ürün için akla gelen ilk ismin tescil ettirilmesinden ziyade ürünü tanımlayan ve firma politikası doğrultusunda markayı ouşturacak işaretlerin tescil ettirilmesi ve tescil işlemlerinin tamamlanmasının ardından kullanılmaya başlaması, markanın piyasada daha hızlı bir şekilde kabul görmesini sağlayacaktır.
Marka ile ilgili olarak yanlış bilinen bir konu ise kelimelerin ve işaretlerin marka olarak kullanılabileceğidir. Halbuki bir ürün için oluşturulan slogan veya müzik de marka olarak koruma altına alınabilir. Firmaya özgü olan bu unsurların korunması, taklidi engellediğinden prestij açısından büyük önem taşımaktadır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder