20 Nisan 2013 Cumartesi

BANKA İŞLETMECİLİĞİ PAZARLAMA SORUNLARI


 BANKA İŞLETMECİLİĞİ PAZARLAMA SORUNLARI
Bankacılık işletmesinin özellikleri:
Bankalar;açacakları kredinin ekonomik geleceği ile ilgili incelemeleri de ihmal etmeksizin,işletmelerin para ihtiyaçlarını giderme,ödeme işlemlerine ve yatırımlarına yardımcı olma yollarıyla ekonominin mal üretim ve dağıtım koşullarını hazırlarlar. Böylelikle bankalar bir yandan halkın servetinin önemli bir bölümünün yönetiminde anahtar rolü üstlenirlerken,öte yandan tutumlarıyla ekonomideki para hacminin belirlenmesinde de etkili olular.
Bankaların iş güdümü,kuruluş,kuranlarına ve ortaklarına kâr sağlama yön ve amaçlarına bakarak,bunları sadece kâra dönük ekonomik işletmeler olarak nitelendirmemek de mümkün değildir. Bankalar,kamu güvenini sarsmamaları gereken,ekonomik düzende etkileyici ve önemli fonksiyonları bulunan kuruluşlardır. Ekonominin öteki işletmelerinden farklı olarak bankalar;kredi açma,açılan kredinin önemli bir bölümünü yine mevduat alarak alıkoyma, ya da mevduat üzerine çek düzenlenmesine fırsat verme gibi işlevleri sonucu’ muhasebe yoluyla para (kaydî para)yaratabilen ve bu imkânlarıyla da para değeri üzerine dolaysız etkilerde bulunabilen işletmelerdir. Bu yüzden de bankacılığın denetlenmesi ve kredi işletmeciliğine,öteki ekonomik çalışma alanlarında alışılmışın da üstünde belirli sınırlamaların getirilmesi zorunluluğu doğmuştur.
Hemen bütün ülkelerde bankacılıkla ilgili mevzuatla somutlaşan kamunun müdahalesi,bu gözetim ve denetim amacına yönelik bulunmaktadır. Fakat denetimin düzenlenmesi sırasında,bankacılık işletmesinde;iş yöneticiliğinin ekonomik gereklerinin yerine getirilmesi ve kredi işlemlerinin aksamasına karşı gerekli önlemlerinin alınması sorumluluğunun yine kredi kurumlarına düşen görev olarak bırakılmaları da gerekli olmaktadır.
 Bankacılık işletmesinde pazarlama sorunu özellikleri
Pazarlama (Marketing) kavramının;bir işletmedeki pazara yönelik planlama ve karar sürecinin bütünü biçimindeki genel tanım kuşkusuz banka işletmesi için de geçerlidir. Böylece pazarlama bankaların işletmecilik sorunları arasında ,finansman ve örgüt yapısı yanında üçüncü temel sorun niteliği kazanmaktadır.
Pazarlama Kavramı
 Müşterinin gereksinim ve eğilimlerine yönelen temel bir işletme anlayışı (,,pazarlama felsefesi’’)
 Pazarın planlı olarak araştırılması
 Sürüm politikasına uygun araçlar (pazarlama karışımı) bir bütün içinde birleştirilmiştir.
Pazarlama düşünce biçimi aslında bütün örgütün sorundur. Bu düşünce biçimi;bir yandan banka yöntemine,bütün işletmeyi sistematik olarak pazarın ihtiyaçları doğrultusuna yönlendirme ,öte yandan pazara da kendi sürüm politikalarıyla etkileme görevleri yükler.
Burada temel amaç,mümkün olabileceğince yüksek bir Pazar payı ve kâra ulaşmaktır. Modern pazarlama,bu gün hemen bütün batı dünyası bankacılığında önemli bir yapı ve biçim değişikliğinin gerçekleştirilmesine neden oldu. Daha 20 yıl kadar öncesinde batı Avrupa bankacılığının bile bu konulardaki genel yapısı,ağırbaşlılık ve mesafelilik görüntüsü yansıtırdı. Oysa bu gün modern pazarlama kuralları gereğine uyan temel düşünce değişiklikleri yaşanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder