Firmaların piyasadaki başarısı, ürettiği ürün veya hizmetler ile
pazarın ve rakip firmaların durumu arasındaki uygulamalara bağlıdır.
Pazarlama konusunda firmaların elindeki en önemli araç tutundurmadır.
Reklam hızlı ve etkili bir tutunma aracıdır. İşletmelerin pazarlama
stratejileri ve planları kontrol yapılır ve takip edilirse firmalar
pazarda tutunma konusunda başarılı olurlar.
Pazarlama bir malın geliştirilerek, fiyatlandırılarak tüketiciye
doğru zamanda sunulmasıdır. Yanı sıra pazarlamanın içinde malın tanıtımı
en önemli unsurlardandır. Malın tüketiciye tanıtımı için hızlı ve
etkili bir iletişim planı uygulamak gerekir. Bu plan tutundurma adı
verilen ikna edici ve etkin bir iletişim programıdır. Tutundurma kişisel
satış, reklam, tanıtma, satış geliştirme aşamalarından oluşur. Bunların
içinde reklam rekabetin olduğu ortamlarda daha fazla öne çıkarken
rekabetin olmadığı ortamlarda stokları tüketme, pazarlama planlama
hatalarını düzeltme, tüketiciyi bilgilendirme gibi görevleri üstlenir.
Pazarlamadaki tutundurma araçlarından en önemlisi olan reklam son
dönemlerde üretici ve tüketici arasındaki mesafelerin büyümesiyle iyice
devreye girmiştir. Reklam vasıtasıyla üretici tüketici ile hızlı ve
etkin iletişimi sağlar. Nüfus ve gelir artışıyla pazarlar büyümüş ve
rekabet ortamı artmıştır. Bu nedenle reklam daha da önem kazanmıştır.
Ayrıca aracı kurumlar ve dağıtım kanallarının da artmasıyla pazarlama
stratejisi olarak reklama daha da önem verilmeye başlamıştır.
Pazarlamada önemli bir yere sahip olan tutundurma çalışmaları
reklam aracılığıyla yapılır. Bu radyo-televizyon reklamları, yazılı
basın reklamları, posta reklamları, internet reklamları, açık hava
reklamları ve satışta özendirme araçları kullanılarak uygulanır.
Piyasada yer alan pazarları belirleyen en önemli unsur
rekabettir. Firmalar büyüdükçe ve rekabet ortamı da büyüdükçe reklama
ayrılan bütçeler de yükselir. Firmalar piyasadaki yerini korumak için
tüketiciye ulaşmak zorundadır. Bunun en etkili ve ucuz yolu da
reklamdır. Reklam sayesinde firmalar satışlarını yükseltir, üretimini
yükseltir ve büyürler.
Reklam pazarlamanın en etkili aracıdır. Günümüzde rekabet
koşulları o kadar zorludur ki firmalar rekabeti reklamlara
taşımışlardır. Sadece basit reklamlar yeterli olmamakta daha fazlası ve
çarpıcısı aranmaktadır. Firmalar yaratıcı ve farklı reklamlara daha
fazla harcama yapmakta ve bunun karşılığını da almaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder