18 Mart 2013 Pazartesi

KİMLER NEDEN ADİDASI TERCİH EDİYOR?


 KİMLER NEDEN ADİDASI TERCİH EDİYOR?

Adidas Zone Middle Perakende Satış Müdürü Çiğdem Deniz


Ceyhan KONUK Son verilere göre Türk promosyon pazarı 1 milyar doları buldu. 1991 yılından beri bu alanda faaliyet gösteren Troy ise sektörün lider isimlerinden. Firma ünlü markalardan oluşan koleksiyonuyla dikkat çekerken, 2008 yılında sahip olduğu markaların perakende kanadını da yönetecek Adidas markasından bahsederek başlarsek; Adidas kültler yaratmış, ama aynı zamanda oldukça yenilikçi bir firma. Bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz? Adidas markasının altında Performance ve Originals olmak üzere 2 farklı konseptte ürün grubumuz bulunuyor. Performance ürünlerimiz profesyonel sporculardan başlayarak, sporu ve spor giyimi hayat tarzının bir parçası haline getirmiş tüm tüketicilere yöneliktir. Originals grubumuz ise modayı takip eden ve farklı olmak isteyenlerin tercihidir. Biz Adidas olarak ürünlerimizin bir hikâyesi olması gerektiğine inanıyoruz. Kullanıcıları ile duygusal bağ oluşturabilen ürünlerin vazgeçilmez olduğunu ve eskimediklerini biliyoruz. Tüm bunlar, yenilikçilik ve performans için duyduğumuz tutku ile birleşince çok başarılı bir sentez ortaya çıkıyor. Kimler neden Adidası tercih ediyor?Adidasın aktif spor alanında ve günlük spor giyimde kullanılabilecek geniş ürün koleksiyonu ve her spor kategorisi için model çeşitliliği mevcut. Koleksiyonlarımız profesyonel atletlerden, kendi imkansızlarını zorlayan biz günlük sporculara kadar, sporu ve spor giyimi hayatlarının bir parçası haline getirmiş tüm tüketicileri hedefliyor. Performans ürünlerimiz ile farklı spor kategorilerine yönelik tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabiliyorsunuz. Bu grubun içerisinde Adidasın işbirliği yaptığı farklı designer ya da markaların da koleksiyonları var; Stella McCartney ve Porsche Design gibi. Originals koleksiyonumuz ise modayı yakından takip eden, farklı, stil sahibi olmayı önemseyen, yenilikçi ve cesur rahat giyim meraklılarını hedefliyor. Türkiyede mağaza yatırımlarımız devam edecek Son dönemde alışveriş merkezi yatırımları takip edilemez bir hıza kavuştu. Siz yer alacağınız AVMlerde hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz? Genel perakendecilik stratejiniz nedir?Adidas Türkiye olarak perakendeciliğin, markamızı ideal şartlar altında tüketici ile buluşturma fırsatı verdiğine ve bizi tüketiciye yakın tuttuğuna inanıyoruz. Bu nedenle de daima yepyeni konseptler ile bu alanda yatırım yapmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki senelerde hem marka karmasının doğruluğuna inandığımız yeni alışveriş merkezlerinde, hem de fırsat gördüğümüz alışveriş caddelerinde tüketicimiz ile buluşmaya devam edeceğiz. Alışveriş merkezleri ve işlek caddeler genel olarak farklı müşteri profillerine hitap ettiğinden, detaylı bir analiz sonucunda kriterlerimize uyan tüm noktalarda büyüyeceğiz. AVMler için yatırım kararı alırken takdir edersiniz ki, AVMnin lokasyonu, büyüklüğü, yönetim ekibi, marka karması, genel konsepti, yerleşim planı, kiralama şartları, bölgedeki diğer gelişmeler gibi pek çok farklı kriteri göz önünde bulundurmaktayız. Türk perakende sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz? Türkiye, Adidas için nasıl bir pazar?Türkiye'de son 4-5 yılda spor giyim pazarında ciddi bir büyüme yaşanıyor. Hatta pazardaki büyümenin Türkiye büyüme hızının üzerinde seyrettiğini ifade edebiliriz. Bu büyümede spor giyim ürünlerinin gündelik hayatın her alanında daha rahat kullanılmaya başlanmasının etkisi büyüktür. Türkiye'de genç nüfus oranının yüksek olması ile spor yapan veya spora ilgi duyan insan sayısının giderek artmasının pazarın gelişmesindeki diğer önemli etkenler arasında yer almaktadır. Bu da Türkiye'yi, spor perakendeciliği açısından oldukça cazip bir pazar konumuna getirmektedir. Spor giyim sektörünün hemen hemen bütün önemli markaları, Türkiye pazarında faaliyet göstermektedir. Bu markaların yanı sıra önümüzdeki dönemde büyük ve önemli spor perakende zincirlerinin daha yoğun bir şekilde Türkiye pazarına gireceğini, böylelikle de spor giyim pazarının yeniden şekilleneceğini düşünüyoruz. Bütün bu gelişmelerin pazarı büyüteceğine inanıyoruz. Adidas olarak, Türkiye genelinde kendisine ait 24 mağaza, 12 outlet, 380 corner mağazası ve franchisee olarak da 95 mağazaya sahibiz. Yıl sonuna kadar franchisee sayısının 106'ya ulaşmasını hedefliyoruz. Adidas, Avrupanın ilk Adidas-NBA Konsept Mağazasını İstanbul Beyoğlunda açtı. Mağazada hangi ürünleri bulmak mümkün? NBA ürünleri deyince akla ilk formalar, eşofmanlar, ayakkabılar geliyor. Adidas-NBA Konsept Mağazasında başka ne tür ürünler mevcut?Adidas-NBA Konsept Mağazasında, Adidasın NBA yıldızları için hazırladığı koleksiyon ürünleri yer alıyor. Mağazada Magic, Jazz, Bucks, Cavaliers, Lakers, Heat, Nuggets, Rockets, Timberwolves, Spurs, Wizards, Pistons ve Heat takımları olmak üzere 13 ayrı takımın taraftar formaları bulunuyor. Yine NBAde oynayan yıldız oyunculardan Hidayet Türkoğlu, Mehmet Okur, Ersan İlyasova, Lebron James, Kobe Bryant, Dwayne Wade, Allen Iverson, Tracy McGrady, Kevin Garnett, Tim Duncan, Gilbert Arenas, Chauncey Billups ve ONealin giydiği formalar, Adidas NBA Koleksiyonunun bir parçası olarak sporseverlerle buluşuyor. Formaların yanı sıra günlük yaşamda rahatlıkla giyilebilecek ürünlerin de bulunduğu mağazada, Bulls, Cavaliers, Celtics, Grizzles, Heat, Lakers, Orlando Magic, Mavericks, Nuggets, Raptors, Rockets, Spurs, Timberwolves takımlarının logolarını taşıyan taşıyan ürünler ile bu takımların ünlü oyuncularının özel tişörtlerini içeren paketler yer alıyor. Basketbolseverlerin büyük ilgi göstereceği bu paketlerde, oyuncu grafikleri ve takım logolularını taşıyan tişörtler, takım renklerinde şapka, mont, sweatshirt ve ayakkabılar bulunuyor. Adidas, NBA Koleksiyonunda bu yıl NBA takım logolu ayakkabıların çocuk modellerine de yer veriyor. Avrupanın en geniş Adidas-NBA ürün seçeneğinin yer aldığı 3 katlı mağazada ayrıca, Adidasın Performans ve Originals koleksiyonlarının tekstil, ayakkabı ve aksesuarları da bulunuyor. Çeşitli illerde NBA Konsept Mağazası açmayı planlıyoruz Türkiyede genelinde NBA mağazalarının sayısı artacak mı?Potansiyeli çok yüksek olan Türkiye gibi bir ülkede sadece tek bir mağaza ile sınırlı kalmayı düşünmüyoruz. Bu nedenle İstanbul dışındaki illerde de Adidas-NBA Konsept Mağazası açmayı planlıyoruz. Avrupanın ilk Adidas-NBA Mağazasına lokasyon olarak Beyoğlunun seçilmesinde özel bir neden var mı? Türkiye'deki genç nüfus oranı ve basketbolun en çok sevilen ikinci spor olması, İstanbul'un dinamizmi ve NBA'in Türk Basketbol Federasyonu ile olan iyi ilişkileri nedeniyle lokasyon olarak Beyoğlu seçildi. İstanbulda bu dinamizmi en yoğun hissedeceğiniz yer de Beyoğlu. Böylelikle Beyoğlu'ndaki mağazamızı genişleterek bir katını tamamen NBA ürünlerine ayırdık. Adidas-NBA Konsept Mağazası özellikle açıldığı gün yoğun bir ilgiyle karşılaştı. Açılışın üzerinden geçen yaklaşık süreçte ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz. Mağaza beklenen ilgiyi gördü mü?Doğrusu Türk basketbol severlerin mağazamıza ilgisi gerçekten mutluluk verici; her hafta düzenli olarak uğrayan müşterilerimiz var. Özellikle talep gören ürünler hangileri?Adidasın tüm basketbol ürünlerinin yanı sıra, NBA takımlarından özellikle Celtics tekstil ürünleri yoğun ilgi görüyor. Formalarda ise Iversona ilgi oldukça büyük. Bu özel mağazanın, genel Adidas müşterisinden farklı bir profili var mı?Mağazamızın açılışı ile 9-15 yaş arası basketbolseverlere daha da yaklaştığımızı düşünüyoruz. Adidas-NBA Konsept Mağazasının en tutkulu müşterilerini bu yaş aralığındaki gençler oluşturuyor. Bildiğim kadarıyla bugün, bu yeni mağazayla birlikte Adidasın 3 farklı mağaza konsepti var. Önümüzdeki dönem farklı konseptlerde mağazalar düşünüyor musunuz?Adidasın tüm ürün gruplarının satıldığı Performance mağazalarımız ile modayı takip ederek tarzıyla farklı olmak isteyenlere hitap eden Originals ürün grubumuzun satıldığı Beyoğlu Tünel ve Kanyon Originals mağazamız olmak üzere 2 farklı konseptte mağazaya sahibiz. Şimdi de Adidas-NBA Konsept Mağazamız ile basketbolseverlerin ve NBA tutkunlarının karşısındayız. Adidasın farklı konseptteki yenilikleri önümüzdeki dönemde de devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder